A było to tak:
27 kwietnia 2013, godzina 6.00, my już ubrani, po śniadanku stoimy na starcie. Dziewięć Warszaw i piętnaście Syren oraz wozy techniczne zapełniły rynek w Nekli niedaleko Poznania. Tradycyjnie żegnają nas mieszkańcy, Burmistrz Miasta i Gminy Nekla, liczne media, Ksiądz Przemek, który święci nasze autka a każda załoga otrzymuje symboliczny bochenek chleba od piekarni Agnes. Przed nami prawie 600 kilometrów trasy. Omijamy Wrocław i kierujemy się
na przejście w Kudowie; zaczynają się góry, dookoła biją pioruny i pada deszcz lecz my twardo prujemy na południe. Granicę mijamy niepostrzeżenie. Zajeżdżamy do Kamiennego Miasta Adsprah; tutaj w występach skalnych śnieg będzie leżał jeszcze do czerwca. Po drodze zdarzają się oczywiście awarie; już zaraz po starcie grzeją się hamulce, podczas ulewy wysiadają wycieraczki, przepalił się przewód od akumulatora, w Warszawie zablokowała się skrzynia biegów, zapaliła się instalacja elektryczna w Syrenie. Dzięki perfekcyjnej znajomości swoich pojazdów i nieprzeciętnemu zaangażowaniu wszystkie awarie zostały zażegnane
a laweta jechała pusta. Praga przywitała nas oberwaniem chmury, byliśmy na miejscu
o 22.00.
28-29 kwietnia 2013 – niedziela i poniedziałek to zwiedzanie stolicy Czech; Most Karola, Hradczany, przepiękne stare miasto i tłumy turystów z całego świata. Dwa dni to oczywiście za mało, lecz my musimy gnać dalej.
30 kwietnia 2013 to wyjazd do Mladej Boleslav – stolicy czeskiej motoryzacji. Tutaj zwiedzamy muzeum Skody, rowery, motocykle i pierwsze samochody z logo LAURIN & KLEMENT, następnie modele już z logo Skody, kolekcja robi wrażenie. Następnie odwiedzamy fabrykę, oglądamy produkcję karoserii, silników, skrzyń biegów. Roboty składające i spawające gotowe nadwozia współczesnych aut wywierają na wszystkich ogromne wrażenie. Niejednemu z nas przydałby się taki robot w garażu. Czesi w tym czasie oglądają nasze Syreny i Warszawy na parkingu.
1 maja 2013 to wczesna pobudka, musimy być w Bratysławie o 12.00. W programie mamy udział w Dniach Polonii, nasze samochody zapełniają naddunajską promenadę. Publiczność wybiera najładniejsze auto. Zostaje nim najstarsza uczestniczka, Warszawa M20 z 58 roku debiutującego na „Europejskim Rajdzie Syren i Warszaw”. Wieczorna integracja z polonią niestety nie trwa długo, bo nazajutrz trzeba bardzo wcześnie wstać.
2 maja 2013 o 4.00 wyruszamy na realizację programu „Telerano” w TV Markiza, nasze pojazdy stanowią tło, a rajdowicze biorą czynny udział w realizacji słowackiej telewizji śniadaniowej. Wokół polskiej wyprawy kręci cię cały trzygodzinny program. Nie ma czasu,
a tu trzeba zwiedzać Bratysławę, strugi deszczu, zamek, starówka i rejs po modrym Dunaju.
3 maja 2013, chciałoby się odpocząć, a tu znowu pobudka i w trasę, niestety opuszczamy gościnną Słowację i wracamy do kraju. W strugach deszczu oczywiście odwiedzamy Wisłę
i skocznię im. Adama Małysza i na późne popołudnie trafiamy do hotelu. Ten wieczór poświęcamy pamięci naszego rajdowego kolegi Henia Świętka, który niestety tuż przed rajdem odszedł od nas.
4 maja 2013, tradycyjnie wyruszamy wczesnym rankiem, to ostatni dzień i musimy dotrzeć do Nekli, o dziwo pogoda się poprawia i przywitani zostajemy nie tylko przez tłumy neklan, ale także przez słońce. Tradycyjnie każda z załóg otrzymuje certyfikaty uczestnictwa
w rajdzie, okolicznościową statuetkę oraz zdjęcie. Uczestnicy rajdu dziękują jego organizatorom a jego Komandor – Roman oraz kierownicy grup – Grzegorz, Rafał i Mirek otrzymują okolicznościowe proporczyki. Burmistrz syreniarskiego miasta, wręcza puchar załodze nr 12 czym autentycznie zaskakuje Sławka, Ankę i Radka z Poznania. Kolejny puchar, tym razem puchar Prezesa otrzymuje załoga nr 19 Andrzej i Krystyna z Warszawy. Załoga nr 16 Beata i Krzysztof ze Szczecina, otrzymują puchar „Najsympatyczniejsza załoga rajdu”
a Pani Dyrektor NOK-u pucharem obdarowuje załogę nr 14 Marian i Małgorzata z Poddębic. Nasz kochany Prezes, ostatni puchar wręcza załodze nr 6. Stefan, Ula i Daniel z Norwegii
za najdłuższy pobyt auta tej załogi na lawecie. Fanfary, nagrody i puchary to już tradycja Europejskich Rajdów Syren i Warszaw.
05 maja 2013 niedziela, następuje czas pożegnań. Rajd dopiero co się skończył, a już zaczynamy za nim tęsknić.
Warszawą jeżdżę cały czas do pracy, tylko samochody wokoło jakieś takie nowoczesne i nie czuć zapachu mixolu.
Po raz 43., w województwie warmińsko-mazurskim, obywał się Rotor – rajd, w którym biorą udział setki zabytkowych motocykli. Uczestników można było zobaczyć 15 czerwca w Olsztynie na lotnisku. Motocykle miały trudne zadanie, musiały przejechać długą trasę rajdu, kierowcy brali udział w konkursach i wyścigu. Agraf, …
Troszkę dłuższy niż weekendowy wyjazd w Tatry przez Wadowice. Pogoda w kratkę, samochód troszkę przeciekał, gdy przyszedł czas wracać wycieraczki odmówiły posłuszeństwa, ale zapasowy włącznik i godzina leżenia do góry nogami pod deską rozdzielczą załatwiły swoje. Tatry Wysokie piękne, jesiennie kolorowe i troszkę groźne.
To tak blisko Olsztyna, więc dlaczego nie pokazać tam naszej Warszawy. Wbrew powszechnemu mniemaniu drogi są dobre, kierowcy jeżdżą przepisowo, ludzie są serdeczni.
To już czwarty final Wielkiej Orkiestry Światecznej Pomocy, w którym udział wzięła nasza Warszawa. Zorganizowana przez nas impreza „… to jak pomożecie?” zgromadziła tłumy ludzi chcących przejechać się zabytkowymi pojazdami wokół olsztyńskiego Starego Miasta