Agraf dystrybutor marki Promostars
tel. +48 603 302 253, +48 609 000 038
 Polary promostars

Hafty

Hafty

Bardzo popularna technika, stosowana przede wszystkim na grubsze materiały, np. koszulki polo, polary, bluzy, kurtki, torby, czy czapki. Aby zapobiec ściąganiu materiału dodatkowo stosuje się podkład z fizeliny. najlepiej jest wykonywać na wykrojach – łatwiej jest wtedy naciągnąć tkaninę na specjalny tamborek.

znakowanie odziezy

Słysząc słowo – haft – zazwyczaj myślimy o staruszce w bujanym fotelu, z tamburynkiem w rekach, wyszywającą rustykalne wzory. Jednak niewielu zdaje sobie sprawę z tego, że jest to jedna z najbardziej zaawansowanych technologicznie metod znakowania odzieży. Dzięki maszynom hafciarskim i oprogramowaniu do nich, jesteśmy w stanie w szybko i dużych nakładach tworzyć skomplikowane wzory. Na przykład, 12-głowicowa hafciarka, w ciągu godziny może wyhaftować 50 wzorów, składających się z 5000 ściegów każdy.

PO NITCE DO KŁĘBKA

Pierwszą rzeczą jakiej potrzebujemy jest projekt, w formacie elektronicznym, bitmapie w wysokiej rozdzielczości lub grafice wektorowej, najlepiej pliku PDF, uniwersalnym i odczytywanym przez praktycznie każdy program. Jest on następnie wczytywany przez program hafciarski, który przeliczy ilość ściegów, rozmieszczenie poszczególnych nici i zapisze jako instrukcje dla danej maszyny hafciarskiej. Trzeba tu nadmienić, że nie jest to zwykłe „kopiuj – wklej”, a bardziej wyrafinowana praca, od operatora tego programu będzie zależeć ostateczny wygląd naszego wzoru, czy też ilość ściegów, która musi być dostosowana do grubości materiału. Haft na polarze będzie miał więcej ściegów niż jego wersja na koszulki polo, najmniej ściegów będzie w hafcie na t-shirtcie, a i tu może on uszkodzić materiał, dlatego też sugerujemy by na koszulkach stosować nadruk. Po tak przygotowanym programie reszta procesu jest automatyczna.

WADY I ZALETY

Jak każda metoda znakowania odzieży, haft ma swoje wady i zalety. Niewątpliwie największą zaletą jest jego trwałość i elegancki wygląd. Żaden nadruk nie będzie tak odporny na mechaniczne uszkodzenia, tak w praniu, jak i w codziennym użytkowaniu. Przy mniejszych nakładach jest on także bardziej opłacalny, od na przykład sitodruku, który ma wyższe koszty przygotowania matryc, a ponieważ cena haftu nie jest uzależniona od ilości kolorów może też konkurować z DTG.

Nie jest to jednak metoda dobra do odzwierciedlenia drobnych szczegółów i zaawansowanych form graficznych, ponieważ jesteśmy tu ograniczeni grubością nici, dla tego na przykład wielkość litery w logotypie nie może być mniejsza niż 4 – 6 mm. Z kolei zbyt duże i skomplikowane mogą być nie tylko drogie w przygotowaniu ale też i niewygodne. Istnieje również ograniczenie w postaci materiałów zbyt delikatnych by móc na nich haftować bez zniszczenia ich struktury jak i fasonu.

JEŚLI NIE WIESZ CO WYBRAĆ

Jeśli nie jesteś pewien na co się zdecydować, nie wiesz jak najlepiej oznakować swoją odzież, zadzwoń lub napisz do nas. Mamy doświadczenie w reklamie jak i odzieży promocyjnej, na pewno pomożemy w dopasowaniu Twojego projektu, do odpowiedniej odzieży, z zastosowaniem najlepszej metody znakowania.

znakowanie odzieży naszywki haftowaneNaszywki haftowane

Naszywki z haftem umożliwiają naniesienie logo w większość miejsc niedostępnych dla innych technik zdobień.

 

znakowanie odziezy haft trójwymiarowyHaft 3D

Haft wypukły – ciekawsza i bardziej modna wersja od haftu standardowego. Umożliwia haft w kilku płaszczyznach dla uatrakcyjnienia wyglądu wzoru.

 

Zobacz również

Odzież grupy promostars
Support
Copyright (C) promostars.pl Realizacja: agraf.net.pl

Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Jeśli nie wyrażasz na to zgody, wyłącz obsługę cookies w ustawieniach Twojej przeglądarki.

Zaakceptuj cookies Więcej informacji